Ge mig nåt för jag är så låg så jag imploderar

Tänker tillbaka på helgen och inser hur bra den har varit. Fredagen började med att jag fick ett telefonsamtal från jobbet om att jag fått mitt första uppdrag, som påbörjas imorgon! Måste erkänna att jag är lite nervös, men det ska nog gå bra. Sen efter min två och en halvtimmes skoldag blev det en fika och promenad på söder med en kompis. Kvällen började på mix och slutade på strand för tredje helgen i rad nu och vi lyckades ockupera fotbollsspelet även denna gång. I lördags var jag på födelsedagsmiddag hos Karro som är hela 19 år nu och det var jättegod mat och efterätt att för. Sedan bestämde jag mig lite spontant för att dra till klubb popaholic på bonden bar där blev jag påhoppad av fina och glada vänner. Spontanutgångarna är utan tvekan alltid bäst, hade så himla roligt. På söndagen vaknade jag upp vid tio och sen var det bara att börja dra sig in mot kths öppna hus. Älskar verkligen de maffiga byggnaderna. Vi gick mest runt och pratade med folk från olika linjer och åt gratis godis och jag känner mig fortfarande lika säker på vad jag vill. Jag och Agnes satte oss på deras bibliotek för att jobba lite projektarbete och vi fick fyra stora kanelbullar gratis för att cafékillen ändå skulle slänga dem annars. Sedan avslutades helgen med ett två timmars och tio minuters långt skypesamtal med tesse.

Idag fick jag äntligen min studentmössa! Så konstig känsla. Att jag i juni faktiskt kommer vara en av alla de där vitklädda figurerna med konstiga mössor man ser varje år. Första studentskivan är på onsdag och jag och fanny kommer vara fett snygga tillsammans kan jag avslöja.

Kommentarer

Lämna en kommentar

Ditt namn

Din e-postadress

URL/Bloggadress

Spara uppgifter

Skriv din kommentar

Trackback