18 januari

Igår åkte spanjorerna hem. Det är på många sätt skönt att veckan är över, men det känns ju väldigt tomt och sorgligt ändå. Men vi ses ju igen om tre (!) veckor så det är bara att börja tagga och plugga massamassa spanska.

Det har varit en väldigt fin vecka i alla fall! Haft himla roligt nästan hela tiden. Vi har hunnit med skansenbesök, skridskoåkning i kungsan, shopping i kista galleria, skräckfilmskväll i sköndal, knytkalas i kärrtorp, fest i skanstull, trombonkonsert på konserthuset och fikor och middagar lite överallt. Några konsekvenser av denna vecka är att jag numera gestikulerar massor när jag förklarar saker även om det är på svenska och så har jag börjat få spansk brytning på min engelska. It is very estrange. Sen kan jag inte heller sluta nynna på "Ai se eu te pego" som jag har hört alldeles för många gånger denna helg. Bilderna är förresten från Marias kamera. Alla andras bilder lär jag inte få se, om jag inte skaffar ett konto på tuenti.

Kommentarer

Lämna en kommentar

Ditt namn

Din e-postadress

URL/Bloggadress

Spara uppgifter

Skriv din kommentar

Trackback