Du är flickan i reklamen som har tagit charmexamen

Kan inte sova så jag tänkte försöka mig på ett blogginlägg såhär klockan 3 denna fredagsnatt. Det är så himla mycket som händer nu och tankarna är helt röriga. Hade mitt sista prov i gymnasiet förra onsdagen och sen dess har jag mest varit i skolan bara för att lämna in någon labb, prata betyg, äta lunch eller se Tomas Tranströmer bli utnämnd till hederslektor. Har inga lektioner överhuvudtaget fram till studenten nu. Samtidigt som jag har lite separationsångest från allting känner jag ändå ganska starkt att jag är färdig med gymnasiet, det är liksom dags att gå vidare nu. Idag har jag också varit på Malins studentmottagning och sagt hejdå. Vi har känt varandra sen vi var 10 år gamla och imorgon flyttar hon till Umeå. Känns jättekonstigt att inte ha någon aning om när man kommer ses nästa gång.

Sen idag gick plötsligt min sommar från att vara helt oplanerad till helt planerad. Fick ett samtal om att jag fått sommarjobb och jag ville på riktigt hoppa av glädje mitt på drottninggatan. Äntligen säger jag bara. Idag är det första juni och jag hade i princip gett upp om allt. Det betyder nu att jag slipper gå runt och vara rastlös hela sommaren och även att jag faktiskt kommer att ha råd att leva. Men samtidigt så betyder det inget grekland för mig och jag vet inte heller hur det blir med polen och morfars 80-årsfirande. Men jag är i alla fall hur glad som helst och det känns på riktigt som att en enorm tyngd har släppt från mina axlar.

Kommentarer
felicia - fotokobran skriver:

du har väl inte glömt att delta i helgens sweetie? Om du har det så är det bra, annars kan du klicka på länken ochh delta! :D

http://fotokobran.se/2012/june/helgens-sweetie.html#comment

Datum och tid: 2012-06-02 - 21:09:42
URL: http://fotokobran.se

Lämna en kommentar

Ditt namn

Din e-postadress

URL/Bloggadress

Spara uppgifter

Skriv din kommentar

Trackback