Utbytesveckan har börjat

Tre dagar avklarade nu! Allt går jättebra hittills, Maria är jättesnäll och det är hur lätt som helst att prata med henne. Vi har under dessa dagar diskuterat allt från baskiens vilja till självständighet till hur svenska killar klär sig. Vi har även lärt spanjorerna massa svenska ord och begrepp. Igår gick jag och Maria förbi en reklamskylt föreställandes kaffe och bulle och så pekade hon och sa "Fika!". Det var ett stolt ögonblick. Sen råder det total språkkaos i mitt huvud då jag switchar mellan svenska/engelska/spanska/polska ungefär 10000 gånger under dagen.

Sen är det klart att det är väldigt påfrestande. Idag skulle jag leda fyra spanjorer till och från lektioner och jag vet inte hur många gånger jag tappade bort dem. De bara sprang iväg ibland och flummade runt och lyssnade inte på vad jag sa och gick inte dit jag sa att de skulle. Slutsats: jag kommer bli en dålig mamma.

Kommentarer

Lämna en kommentar

Ditt namn

Din e-postadress

URL/Bloggadress

Spara uppgifter

Skriv din kommentar

Trackback